سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی برتر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جزئیاتی از سخت افزار تبلت فایر HD 8 آمازون منتشر شد

جزئیاتی از سخت‌افزار تبلت فایر HD 8 آمازون منتشر شد

اخباری به گوش می‌رسد که سری جدید تبلت‌های فایر HD 8 آمازون نه‌تنها به سخت‌افزاری توانمندتر مجهز شده‌اند؛ بلکه از طراحی ظاهری زیباتری بهره می‌برند.

درصورتی‌که شایعات صحت داشته باشند، مدل‌های سری تبلت فایر HD 8 آمازون که متشکل است از نسخه استاندارد فایر HD 8 ،HD 8 پلاس و HD 8 کیدز از طراحی جدید و سخت‌افزاری توانمندتر نسبت به مدل‌های پیشین بهره خواهند برد.

در سری فایر HD 8 از نمایشگری 8 اینچی استفاده شده که رزولوشن 1،280 در 800 پیکسل را یدک می‌کشد؛ اما به‌لطف طراحی جدید، حاشیه موجود در اطراف نمایشگر تا حد بسیاری کاهش یافته است. در دل مدل‌های جدید فایر HD 8 از تراشه مدیاتک 8168 استفاده شده که متشکل از پردازنده‌ای 4 هسته‌ای است که روی فرکانس 2 گیگاهرتز کار می‌کنند. چنین مشخصاتی باعث می‌شود که سری جدید فایر HD 8 نسبت به مدل‌های پیشین از 30 درصد توان محاسباتی بیشتری برخوردار شود.

از دیگر مشخصات تبلت‌های جدید آمازون می‌توان به برخورداری از درگاه USB-C و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی اشاره کرد. از نظر میزان حافظه رم در نسخه استاندارد و نسخه فایر HD 8 کیدز، آمازون در نظر گرفته که حافظه رم 2 گیگابایتی استفاده شود؛ اما نسخه فایر HD 8 پلاس دارای حافظه رم 3 گیگابایتی است و همچنین امکان شارژ سریع 9 واتی برای مدل پلاس وجود دارد.

علاوه بر آن، HD 8 پلاس از حالت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر می‌توان نسخه استاندارد تبلت فایر HD 8 را با پرداخت 90 دلار در وب‌سایت آمازون پیش‌خرید کرد. نسخه پلاس نیز 110 دلار قیمت دارد که البته مدلی دیگر از نسخه پلاس به‌همراه داک آمازون نیز به قیمت 140 دلار عرضه می‌شود. آمازون تبلت فایر HD کیدز را به‌همراه قاب محافظ مخصوص، اشتراک یک‌ساله فری‌تایم و ضمانت‌نامه 2 ساله به قیمت 140 دلار عرضه می‌کند.

گفته شده است که زمان ورود محصولات جدید آمازون به بازار از 3 ژوئن (14 خرداد) خواهد بود و پیش‌فروش آن‌ها از هم‌اکنون آغاز شده است.